Wij gebruiken cookies voor het optimaal functioneren van deze website. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Cookies uitzetten Cookies accepteren

ROC Eindhoven heet vanaf nu Summa College

2 januari 2013

ROC Eindhoven heeft voortaan een nieuwe naam: Summa College. Deze naam past uitstekend bij waar wij voor staan.

Summa heeft twee betekenissen:

• Het hoogste; het beste uit jezelf halen. 
• De som, het totaal; verwijst naar de gezamenlijke inspanningen die nodig zijn om het hoogste te bereiken. Inspanningen van studenten, docenten, medewerkers, bedrijven, instellingen én ouders.

Haal het beste uit jezelf

Bij de nieuwe naam hoort ook een nieuwe slogan: Haal het beste uit jezelf! Wij helpen studenten om het beste uit zichzelf te halen. Maar studenten hebben ook zelf een grote verantwoordelijkheid. We stimuleren hen, maar het zijn uiteindelijk de studenten zélf die het beste uit zichzelf halen. 

De nieuwe naam en huisstijl betreffen niet alleen uiterlijke veranderingen. De naam en slogan zeggen het al: als organisatie willen we het beste uit onze studenten én onszelf halen. Want alleen als wij het beste uit onszelf halen, zijn we in staat om studenten te stimuleren hetzelfde te doen.

Terug naar nieuwsoverzicht
Reacties op dit onderwerp
Lorenzo 2 jan 2013   18:26

Complimenten. Een hele erge mooie nieuwe website van het Summa College. Erg overzichtelijk en professioneel. Chapeau!

Gina 6 jan 2013   22:26

Wat een rare fronter ik kan me rooster niet meer vinden??

Voor Gina 7 jan 2013   22:23

Als je ingelogt bent op fronter klik je bovenin op ''Persoonlijke toepassingen''. Dan ga je naar 'agenda' en vind je je rooster.

Gokulan Moorthy 8 jan 2013   15:50

Heel mooie website

Etienne Wouters 14 jan 2013   11:10

Waarom staan nieuwe mails onderaan in mijn mailbox?
Waarom moet ik eerst mijn complete mailbox openen voordat ik iets te zien krijg.........?
Geef mij maar mijn oude fronter terug.

joni 25 jan 2013   9:02

hey Gina, moet je gwn elkedaag 8:30 - 17:00 naar school gaan. haha

Ex leerling 19 jan 2014   22:00

Heeft het ROC zo'n slechte reputatie dat ze de naam veranderen. Ik heb er 4 jaar op school gezeten. Je zou eens moeten weten hoe blij ik ben dat ik daar weg ben. Vreselijke school.

sascha 4 mei 2014   0:08

Het Summa College is een school waar veel zaken echt slecht geregeld zijn. Dit zeg ik niet omdat ik een hekel heb aan studeren en discipline, maar vooral omdat het Summa College juist discipline mist en niet professioneel is op veel gebieden. Ik heb op het laatste moment samen met mijn klas een examenrooster wijziging gekregen, een dag voor het examen. En een keer op de dag zelf. Hoe slecht is dit geregeld! De schoolraad luistert wel naar de klassenvertegenwoordigers maar stellen de verkeerde prioriteiten op. Dus bijvoorbeeld neemt Summa sportdag heel serieus en school uitjes ook. Deze zaken worden wel redelijk voldaan, maar uiteindelijk zijn we allemaal op school om af te studeren. Dus als de examenplanningen slecht worden gemaakt, en er steeds vaak docenten uitvallen, met als gevolg een paar weken geen les van een bepaald vak krijgen is dit gewoon slecht geregeld.
Het Summa College heeft aandacht voor haar studenten, maar minder voor de discipline van de studenten. Dit zullen jullie zelf meemaken op deze school. Zelf heb ik geen problemen gehad qua houding, en erg slechte punten halen dat ik in de problemen kwam, ik ben altijd een gedisciplineerde student geweest tot heden, ik merk dat het Summa College gewoon een slechte beleid heeft.

jessica 4 mei 2014   0:22

Het Summa College kan veel leren van de Rooie Pannen.. geen wonder dat de Rooie Pannen beter bekend staat dan het Summa College. Het Summa College is voor leerlingen en docenten die niet gedisciplineerd zijn. In de klassen zie je dan ook vaak dat leerlingen met mobiele telefoons spelen, eten, of drinken. En de docenten zijn vaak toleranter dan ze zouden moeten zijn. Ze geven een lichte waarschuwing en daarna niks meer, ze zijn niet streng meer maar willen meer in de smaak vallen van de studenten. Dus het "Popie Jopie" gedrag. Het is nog steeds raar om te zien dat de docenten de uitbundige leerlingen meer aandacht geven dan de gedisciplineerde studenten. Deze studenten zijn de dupe van het hele gebeuren.

Reageer