Wil jij ook weten hoe je meer relevante bezoekers naar je website of webshop kunt genereren? Dat begint met goede kennis van zoekmachine-marketing, webstatistieken en social media.

Met deze training word je een Google kenner met social skills en leg je de basis voor het succes van elke webshop of website. Ervaringen uit het bedrijfsleven worden één op één vertaald naar praktische voorbeelden en direct toepasbare optimalisatieslagen voor jouw website.
 
De inhoud in het kort:
  • Module 1. Social media
  • Module 2. Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Module 3. Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Module 4. Google Analytics
Je bepaalt zelf of je de volledige opleiding volgt of losse modules.


Je bepaalt zelf of je de volledige opleiding volgt of losse modules.

Module 1. Social media

Social media kan niet meer worden weggedacht in het medialandschap en het is dan ook zaak te begrijpen hoe deze kanalen voor jouw website kunnen werken. Naast een uitleg over de mogelijkheden worden hier ook diverse tips en tricks gegeven voor betere prestaties van de 3 grootste traffic generators voor je website:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Module 2. Zoekmachine optimalisatie (SEO)

In deze module leer je wat er nodig is om hoger te scoren in de onbetaalde resultaten van Google. Dit wordt ook wel zoekmachine marketing of search engine optimization (SEO) genoemd. Geen enkele website heeft kans van slagen zonder de ‘gratis’ bezoekers uit Google. SEO kan worden onderverdeeld in 3 pijlers, namelijk techniek, content en reputatie.

  • Techniek: o.a. laadsnelheid, url-structuur, beveiliging en navigatie 
  • Content: o.a. zoekwoordenonderzoek, webteksten, afbeeldingen en video’s
  • Reputatie: o.a. online (back)links en vermeldingen, backlinkprofiel en concurrentiecheck

Module 3. Zoekmachine adverteren (SEA)

Bij veel online spelers is Google AdWords, het advertentieprogramma van Google, een grote verkeersbron op de website. Dit wordt ook wel zoekmachine adverteren of search engine advertising (SEA) genoemd. Hier gaat veel geld mee gemoeid en het is dan ook noodzakelijk om het budget zo goed mogelijk te besteden door sterke campagnes en deze te blijven optimaliseren. Deze module bestaat uit 3 onderdelen, te weten Google AdWords basis, campagne optimalisatie en Google Shopping.

  • Google AdWords basis: werking van Google AdWords en wegwijs in het systeem
  • Campagne optimalisatie: A/B testing, zoekwoorden uitsluiten en kosten management
  • Google Shopping: werking en instellen van Google Shopping

Module 4. Google Analytics

Google Analytics is het statistiekenprogramma van Google en is een waardevolle bron van informatie om het gedrag van je bezoekers te bestuderen en te sturen. Dit geldt alleen als het account goed is ingericht en je ook daadwerkelijk alle informatie weet te vinden en te combineren. Deze module bestaat dan ook uit de volgende 3 onderdelen:

  • Inrichting
  • Rapportage en analyse
  • Optimalisatie

Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.