Opvallen is een vak

commercieel communicatie creatief Engels flexibel improviseren luisteren en praten marketing nauwkeurig Nederlands oplossingen bedenken organiseren overzicht houden samenwerken Schrijven stressbestendig talen zakelijke markt
Om deze video te kunnen bekijken moet je marketingcookies accepteren. Pas je cookievoorkeuren aan
Om deze video te kunnen bekijken moet je marketingcookies accepteren. Pas je cookievoorkeuren aan

Als medewerker marketing en communicatie kun je bijvoorbeeld werken op een communicatie- of marketingafdeling van een winkelketen, gemeente of theater of bij een bureau voor marketing en communicatie. Je kunt ook doorstromen naar de opleidingen hbo Communicatie, hbo Marketing, Economie en Recht of hbo Commerciële Economie, marketingopleidingen zoals NIMA-A, B of C of een Public Relationsopleiding zoals NIMA-PR.

Hoe trek je klanten aan en hoe houd je ze aan boord? Als medewerker marketing en communicatie weet jij precies hoe je klanten moet overtuigen, verrassen en prikkelen. Deze opleiding bereid je voor op een marketing en communicatiefunctie gericht op de zakelijke markt.

Ieder bedrijf is op zoek naar de juiste manier om haar klanten te bereiken. Jij kan hierbij helpen. Je doet marktonderzoek, organiseert promotieactiviteiten of maakt een communicatieplan. Tekstschrijven vormt een groot onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Denken en doen dus.

Op school leer je organiseren en plannen, werken met de computer en taalvaardigheid. Ook leer je zakelijke relaties te onderhouden. Belangrijk, want klanten zijn kostbaar. Met excursies, presentaties en opdrachten van bedrijven leer je in de praktijk.

Communicatiemiddelen ontwikkelen en je creativiteit en inlevingsvermogen gebruiken om de juiste toon te raken is na je opleiding een koud kunstje. Na deze opleiding ben jij een opvallend goede marketing en communicatieprofessional!

“8 weken stagelopen in Gran Canaria, hoe vet”

Nick Demin

Student Medewerker marketing en communicatie

Lees meer

Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.