Ga voor de sale en motiveer je team tot topprestaties

bedrijfsvoering commercieel financiële administratie lease leiding geven marketing nieuwe auto's en trucks occasions omzet behalen organiseren overzicht houden personeelsmanagement sales verkooptechnieken verkopen zakelijk inzicht
Om deze video te kunnen bekijken moet je marketingcookies accepteren. Pas je cookievoorkeuren aan
Om deze video te kunnen bekijken moet je marketingcookies accepteren. Pas je cookievoorkeuren aan

Als verkoopmanager mobiliteitsbranche kun je aan de slag bij bedrijven in personenauto's, bedrijfsauto's, motorfietsen, caravans, campers of vaartuigen. Maar ook bij leasemaatschappijen of autoverhuurbedrijven. Je werkt meestal in de showroom van deze bedrijven. Met je diploma kun je ook doorstromen naar een commerciële en/of managementopleiding op hbo-niveau.

Jouw studie: Verkoopmanager mobiliteitsbranche (bol)

Je hebt interesse in de verkoop van (motor)voertuigen in brede zin, van motorfietsen, personenauto's en bedrijfsauto's tot aanhangers, caravans, campers en vaartuigen. Je weet wat een voertuig moet opbrengen, dus je bepaalt ook de inruilwaarde van occasions. Je weet precies welke koper je nodig hebt. Omdat je als leidinggevende met je team verantwoordelijk bent voor de verkoopcijfers, weet je ook veel over de bedrijfseconomische kant van je bedrijf. Alles om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf aan het einde van de rit winstgevend is.

Je leert je team tot topprestaties te leiden. Dit vraagt inlevingsvermogen, ondernemend gedrag en commercieel inzicht. Om tot resultaat te komen zal je een verkoopstrategie moeten bepalen, bewaken en uitvoeren. Je ziet verbanden tussen acquisitie, verkoopacties en resultaten. Mobiliteitsvraagstukken veranderen continu; van bezit naar gebruik, van brandstof naar elektrisch. Je bent continu bezig met de trends & ontwikkelingen.

De mobiliteitsbranche vraagt werknemers die zich kenmerken door een klantgerichte, zakelijke en resultaatgerichte houding die daarnaast ook communicatief en sociaal vaardig zijn. Je brengt je  proactieve instelling over op je verkoopadviseurs. Het is belangrijk dat je je kunt aanpassen of spiegelen aan de (zakelijke) klant. Zowel het bedrijf als de klant zijn tevreden over de gesloten 'deal' omdat jij als makelaar in mobiliteit denkt in totaaloplossingen.

“Als je zelf investeert in je toekomst, investeren anderen ook in jou”

Vishnu Sundram

Student Verkoopmanager mobiliteitsbranche

Lees meer

Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.